Req ID:439781
Leading societies to a low carbon future, Alstom develops and markets mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Our product portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, and trams to integrated systems, customised services, infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a caring, responsible, and innovative company where more than 70,000 people lead the way to greener and smarter mobility, worldwide
Title
Infrastructure Project Engineering Manager “PrEM”
Purpose of the Job
Impianti elettrici ferroviari, tramviari e metropolitani (sottostazioni, luce e forza motrice, cabine MT/BT, impianti luce, supervisione di sistema)
Responsabile della qualità, dei costi e del rispetto dei tempi di esecuzione delle attività di progettazione degli Impianti tecnologici di progetti infrastrutturali tramviari, ferroviari e metropolitani (Linea Primaria, Trazione elettrica, Alimentazione Elettrica e Luce e Forza Motrice, Armamento)
In particolare:
1. Predispone della matrice dei requisiti
2. Gestisce le interfacce
3. Pianifica e monitora le attività di ingegneria (col supporto del planner)
4. Definisce l’elenco elaborati (col supporto del/dei Project Engineer)
5. Definisce il make or buy delle attività di ingegneria e partecipa alla scelta del fornitore di servizi esterni (col il supporto del Site Engineering Mgr)
6. Trasferisce gli input di progetto e supporta il/i Project Engineer nella loro analisi
7. Organizza e Gestisce le Design Review di progetto
8. Coordina i Project Engineer
9. Supporta il PE nella verifica tecnica degli elaborati e delle l’offerta tecniche dei fornitori
10. Gestisce l’emissione della documentazione di progetto verso il cliente e verso il cantiere
11. Gestisce i rapporti tecnici con le altre funzioni aziendali (Project Mgr, Installation, Procurement) ed il cliente
Knowledge/Experience
12. Laureato in ingegneria con almeno 5 anni di esperienza possibilmente nel settore ferroviario
Competencies
13. Conoscenza della lingua inglese: livello B2
14. Conoscenza Software: Microsoft office (necessaria), Autocad (necessaria), Revit (desiderato), Mathlab (desiderato)
15. Conoscenze delle tecniche di controllo e gestione commesse
16. Soft skills: Leadership, Capacità di delegare, team Working, Problem solving, Orientamento al risultato
Sede di lavoro
Roma.
Saranno valutate anche candidature "qualificate" con sede desiderata Bologna, Firenze.
Alstom is the leading company in the mobility sector, solving the most interesting challenges for tomorrow’s mobility. That’s why we value inquisitive and innovative people who are passionate about working together to reinvent mobility, making it smarter and more sustainable. Day after day, we are building an agile, inclusive and responsible culture, where a diverse group of people are offered opportunities to learn, grow and advance in their careers, with options across functions and geographic locations. Are you ready to join a truly international community of great people on a challenging journey with a tangible impact and purpose?
Equal opportunity statement:
Alstom is an equal opportunity employer committed to creating an inclusive working environment where all our employees are encouraged to reach their full potential, and individual differences are valued and respected. All qualified applicants are considered for employment without regard to race, colour, religion, gender, sexual orientation, gender identity, age, national origin, disability status, or any other characteristic protected by local law.
Job Segment: Project Manager, Procurement, Manager, Technology, Operations, Management