Costruito nel 1873, il Belmond Grand Hotel Timeo è una magnifica residenza barocca trasformata in uno degli hotel resort preferiti d'Italia. Situato in posizione ideale di fronte al Teatro Greco, la posizione collinare dell'hotel offre viste panoramiche impareggiabili sulla Baia di Naxos e sull'Etna innevato, il vulcano attivo più grande d'Europa.
Il candidato ideale è desideroso di offrire ai nostri ospiti un’esperienza di lusso autentica in destinazioni iconiche, dimostrando attenzione al dettaglio, capacità e curiosità.
MAIN DUTIES & RESPONSIBILITIES
* Fulfill the operations of the Food & Beverage outlets according to the Company policies, high standards and procedures.
He/she will:
* Take care of the mise en place
* Support the Maite with service
* Clean and set-up floors, tables, chairs, linens, glass and silver for service
* Monitor all aspects of the customers' experience, from the bar layout before they arrive to the experience they receive during the service. Act to enhance a flawless service and anticipate Guests’ needs
Requirements
* Effective communication: communicate clearly and in an appropriate manner (both verbally and non-verbally).
* Emotional intelligence: demonstrate sensitivity to the needs and emotions of guests and colleagues and adjust his/her style to them. Manage own emotions in challenging situations.
* Adaptability: identify when a different approach is needed and offer solutions. Try and adopt new ways of doing things.
* Collaboration: be able and willing to work as a team player e Share information and skills and actively seek and provide feedback.
OTHER REQUIREMENTS
* Fluent in Italian and basic level of English
* Tourism or Hospitality degree preferred
* Previous professional experience in a similar role, also with school internships
* Passion for service and ambition to grow professionally
Benefits
* Seasonal contract according to Italian law "C.C.N.L. Settore Turismo - Federalberghi."
* Training and development opportunities.
* Corporate Welfare provided.
* All meals provided
* All uniforms and dry-cleaning
* Team social events
* Complimentary accommodation at Belmond hotels, discounted rates for our trains,
* cruises and safaris and discounted food and beverage
* Accommodation maybe provided upon request
* Time off: Enjoy 2 days off per week
A proposito di Belmond
* Belmond fa parte del gruppo di lusso leader a livello mondiale, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
* Belmond è stato un pioniere dei viaggi di lusso eccezionali dal 1976. Il suo portafoglio si estende in 24 paesi con proprietà straordinarie che includono l'illustre treno Venice Simplon-Orient-Express, remoti rifugi sulla spiaggia come Cap Juluca ad Anguilla, rifugi italiani come Splendido a Portofino, e porte d'accesso a meraviglie naturali come l'Hotel das Cataratas accanto alle cascate Iguassu in Brasile. Dai treni alle chiatte fluviali, dai safari lodge agli hotel, ogni proprietà unica ha una storia, una personalità e un'identità distintive, con un team personalizzato da abbinare.
* L'essenza del marchio Belmond si fonda sulla sua tradizione, sulla maestria artigianale e sul servizio genuino e autentico. Facciamo tesoro della storia guardando al futuro. Abbracciamo lo spirito comunitario e crediamo nel turismo responsabile e sostenibile.
* Belmond è un azienda che promuove le pari opportunità e si impegna a favore della diversità e dell'inclusione sul posto di lavoro.