We're looking for a new Process Manager within the Operational Processes Department in La Spezia. The selected candidate will have the following responsibilities:
Reaching budget goals: Legal Transfer, Legal Deposit, Legal payments
Support the team to define the process objectives and strategy with contonuos improvement and optimization of the process
Support the team to engage stakeholders to ensure alignment with their requirements and expectations
Managing the overall performance and results of the process and targets
Communicate performance using tailored dashboards.
Manage and report on process activities from end to end
Document and maintain the process maps
Review and resolve process issues
Developing new products and tools for debt collection process
Close cooperation with areas dedicated to the contact with clients and debt collection companies/other business partners
Offer support from operational point of view within debt collection process to all areas dedicated
Achieving Operational targets and KPIs
Carry out daily operational activities
Cyclical audits on process and products
International cooperation with colleagues from other branches in KRUK Group
Leading and participating in local and international projects
Requirements
Technical Skills:
Bachelor Degree in Law, Economics, Project Managements or related fields (must have), Master (nice to have)
English-B1 (must have)
Knowledge and application of Lean tools (nice to have)
Microsoft Office daily use, particular focus in Excel and PowerPoint (must have)
Soft Skills
Business goals oriented
Analytical problem solver
Details oriented
Positive mindset
Customer focus approach (internal and external)
What We Offer
Hybrid working model (up to 75% / monthly)
Benefits such as Company Welfare, Meal Vouchers
International work environment
several training and development opportunities
(ITA)
Stiamo cercando un nuovo Process Manager all'interno del Operational Processes Department a La Spezia. Il candidato selezionato avrà le seguenti responsabilità:
Responsabilità:
Raggiungimento degli obiettivi di budget: trasferimenti legali, depositi legali, pagamenti legali.
Supportare il team nella definizione degli obiettivi e della strategia del processo con un approccio di miglioramento continuo e ottimizzazione del processo.
Aiutare il team a coinvolgere gli stakeholder per garantire l'allineamento con i loro requisiti e aspettative.
Gestire le performance complessive e i risultati del processo e dei relativi obiettivi.
Comunicare le performance utilizzando dashboard personalizzati.
Gestire e monitorare le attività del processo da un capo all’altro.
Documentare e mantenere aggiornate le mappe dei processi.
Esaminare e risolvere problematiche legate ai processi.
Sviluppare nuovi prodotti e strumenti per il processo di recupero crediti.
Collaborazione stretta con le aree dedicate al contatto con i clienti e le società di recupero crediti/altri partner commerciali.
Offrire supporto operativo nel processo di recupero crediti a tutte le aree dedicate.
Raggiungere i target operativi e i KPI prefissati.
Svolgere le attività operative quotidiane.
Eseguire audit periodici sui processi e prodotti.
Collaborazione internazionale con colleghi di altre filiali del Gruppo KRUK.
Guidare e partecipare a progetti locali e internazionali.
Requisiti:
Competenze tecniche:
Laurea in Giurisprudenza, Economia, Project Management o settori correlati (obbligatorio), Master (preferibile).
Inglese livello almeno B1
Conoscenza e applicazione degli strumenti Lean (preferibile).
Utilizzo quotidiano di Microsoft Office, con particolare attenzione a Excel e PowerPoint (obbligatorio).
Competenze trasversali:
Orientamento agli obiettivi aziendali.
Capacità analitica nella risoluzione dei problemi.
Attenzione ai dettagli.
Mentalità positiva.
Approccio orientato al cliente (interno ed esterno).
Cosa offriamo:
Modello di lavoro ibrido (fino al 75% su base mensile mese).
Benefit come Welfare aziendale e Buoni Pasto.
Ambiente di lavoro internazionale.
Numerose opportunità di formazione e sviluppo.