Welcome to Nippon Gases | NIPPON GASES
Homecare Service Assistant
Job description
Nippon Gases Italia Srl, azienda chimica internazionale che si occupa della produzione e della commercializzazione di gas tecnici industriali e medicali, ricerca per la propria sede di Milano una risorsa da inserire nell'ambito del Customer Service.
Attività:
- assistenza telefonica a pazienti in ambito servizi sanitari domiciliari (ossigenoterapia, ventiloterapia);
- fornire supporto alla gestione delle caselle mail comuni;
- attività di reportistica tramite i principali supporti informatici;
- collaborare con gli altri membri del team e con i dipartimenti interni(logistica, assistenza tecnica, amministrazione) per risolvere problematiche complesse;
- ascoltare attivamente e analizzare i problemi, trovando soluzioni tempestive.
Requisiti:
- diploma di scuola superiore;
- capacità di operare con sufficiente livello di autonomia (previa formazione e supporto);
- serietà, precisione e capacità di analisi, flessibilità operativa ed elevato senso etico;
- ottima conoscenza del pacchetto Office;
- ottima capacità di comunicazione scritta e verbale della lingua italiana, gradita altresì una conoscenza intermedia della lingua inglese.
L’eventuale conoscenza/formazione in ambito Home Care risulterà un plus.
Cosa offriamo:
- ambiente giovane e stimolante;
- ticket restaurant del valore di €7 al giorno;
- smart-working 6/gg al mese;
Job requirements
Utilizzo pacchetto Office
About Us
Nippon Gases is one of the leading companies in the industrial and medical gases business in Europe. We service more than 150,000 customers and have a diversified involvement in broad industries such as healthcare, food, manufacturing, metallurgy, chemical products, electronics and energy. We aim to create social value through innovative gas solutions that increase industrial productivity, enhance human well-being and contribute to a more sustainable future.
Making life better through gas technology.
What can you expect from us?
We are an industrial company in which safety and integrity come first, as it could not be otherwise. We bet on the talent of each of our employees, creating opportunities for development and learning, as well as offering an environment of personal conciliation. Our employees are the key to achieve high customer satisfaction and be, day by day, your choice. We have a high commitment to society and respect for the environment. These values make us a great company with solid and continuous financial results.
Equal Opportunity Employment Policy
Nippon Gases is a company committed to equality and promotes an inclusive work environment free of any type of discrimination and harassment. We believe that the diversity of talent strengthens and increases our success. We have equality policies that guarantee employability and increase opportunities for all candidates.